Brand Nova » Google Mijn Bedrijf » Impact maken met kwalitatieve content

Impact maken met kwalitatieve content

Je doelgroep bereiken dat is één ding. Impact maken is een ander verhaal. Want impact maken, hoe doe je dat? We lichten alvast een tipje van de sluier op: focus op kwalitatieve content.

Brand Nova

Datum: 15 jul, 2020

Nikki Goedhart

Een open deur misschien, maar belangrijk om wel even bij stil te staan: creëer altijd kwalitatieve content. In de hectiek van dagelijkse bezigheden, nieuwe trends en gebeurtenissen, vergeet je soms nét dat puntje op de i te zetten. Een kleine moeite en grote opbrengst. Want niet alleen je doelgroep, maar ook Google stelt eisen aan de kwaliteit van je content. Deze betrouwbaarheid heeft ook weer alles te maken met de vindbaarheid van je content. 

 

Start de conversatie  

Allemaal leuk en aardig dat rekening houden met je doelgroep (én Google), maar misschien weet je niet waar je moet starten. Want inzicht krijgen in wat voor jouw doelgroep interessant is, heb je niet zomaar op papier. Door dingen te vragen aan je doelgroep, kun je antwoorden vergaren. Kortom; zorg ervoor dat jij met jouw doelgroep in gesprek gaat! Ga op onderzoek uit en ontdek wat voor jouw doelgroep waardevolle content en kwalitatieve content is. Zo weet jij zeker dat content relevant is.

 

Betrouwbaarheid en autoriteit  

Wat wij je wel vast kunnen vertellen, is dat men het belangrijk vindt dat je betrouwbaar en autoritair overkomt (en bent natuurlijk). In jouw content is het dus van belang om cijfers en statistieken erbij te pakken en hier en daar bronnen te noemen. Meldingen van andere autoritaire bronnen, zoals andere organisaties, kunnen hier ook bij helpen.

 

Maak jouw kwalitatieve content echt  

Goed, jouw content is nu toegespitst op jouw doelgroep, relevant gevonden door Google en betrouwbaar. Wat we niet mogen vergeten – en naar ons inzicht het belangrijkste is – is dat je content eigen moet zijn. Authentiek. Onderzoek laat zien dat 90% van de consumenten de authenticiteit van bedrijven en merken erg belangrijk vindt. Transparantie en eerlijkheid staat centraal. Je moet oprecht willen zijn naar je doelgroep, door bijvoorbeeld een kijkje in het bedrijf te delen of toekomstplannen te communiceren.  Maak nieuwe kwalitatieve content en verschillende vormen van content, dat bij jou past.

 

Beeldende content  

Kijkend naar de trends en al in een eerdere blogpost benoemd, is het inzetten van beeld een slimme keuze anno 2020. Zo blijkt uit onderzoek van HubSpot dat 62% van de ondervraagden aangeeft dat zij video’s van begin tot eind kijken, terwijl slechts 27% aangeeft een blog van voor tot achteren te lezen.

Behoor jij tot de 27% die deze blog woord voor woord heeft gelezen of tot de 73% die vooral deze tekst heeft gescand? Daarnaast verlengt een video de tijd die een bezoeker doorbrengt op jouw pagina. En dat is, je raadt het al, iets waar Google weer veel waarde aan hecht. Maak jij dus een tekst? Laat het met een bijpassend beeld jouw verhaal dan versterken.  Met content marketing breng jij jouw producten en diensten nóg beter aan het licht. Deze vorm van marketing is dan ook een belangrijk onderdeel van je online marketing strategie.

 

Kwalitatieve content

Sharing is caring  

Om met jouw authentieke, relevante en goede content impact te kúnnen maken op jouw doelgroep, moet je ze natuurlijk ook bereiken. Varieer daarom in het verspreiden van jouw kwalitatieve content en maak gebruik van verschillende social media kanalen en platformen.  

Als je daarnaast jouw content op een goede manier maakt, wordt het ook aantrekkelijk om te delen. Om hiervoor een duwtje in de rug te geven, is het belangrijk dat je dit gemakkelijk maakt. Dit kan bijvoorbeeld al door een ‘deel-knop’ te plaatsen onder je artikel of video.  

 

En last but not least (en hopelijk geen nieuwe info), zorg dat je content maakt zonder spelfouten. Wel zo kwalitatief. 😉 

Kwalitatieve content
Wil jij weten hoe je aan meer klanten komt?

Lees alles over hoe je aan meer klanten komt in ons e-Book. Deze bieden we vandaag gratis aan op onze website. Ontvang hem nu direct per mail.

Meer leads en klanten van het internet halen?

Download gratis ons e-Book en kom alles te weten over: Google Reviews; Online Positioneren; Google Mijn Bedrijf.

Je bent succesvol ingeschreven